A közoktatás megítélése jelentős mértékben romlott a "Mérlegen az állam" című elemzés alapján.


Öt olyan közszolgáltatás volt, amelynek a színvonalával lényegesen nagyobb arányban voltak elégedetlenek, mint elégedettek.

A Policy Solutions legújabb elemzése, a "Mérlegen az állam" című tanulmány rávilágít, hogy a közoktatás megítélése a magyar lakosság körében drámaian romlott. A kutatás eredményei azt jelzik, hogy a közszolgáltatások általános megítélése is negatív irányba tart, és a megkérdezettek többsége reméli, hogy egy kormányváltás esetén javulás következik be ezen a téren.

Munkaerőpiaci helyzetkép: Középiskolások teljesítménye aggasztó tendenciákat mutat.

A kutatás célja az volt, hogy feltérképezze, miként vélekednek a magyar állampolgárok a különféle közszolgáltatásokról. Az összegzett eredmények aggasztó képet mutatnak, különösen a közoktatás terén, ahol a vélemények alapján jelentős elégedetlenség tapasztalható.

Öt közszolgáltatás esetében jelentős elégedetlenség tapasztalható, hiszen a válaszadók többsége, 58 százaléka, negatív véleményt osztott meg az egészségügyi ellátás és az útviszonyok kapcsán. Ezeknél a szolgáltatásoknál jóval nagyobb számban voltak a kritikát megfogalmazók, mint a pozitív tapasztalatokat megosztók.

A közmédia megítélése nem éppen felhőtlen, hiszen a megkérdezettek 39 százaléka negatív véleményt formált róla.

A közoktatással kapcsolatban a válaszadók 41 százaléka, míg a szociális ellátórendszerrel 43 százalékuk fejezett ki elégedetlenséget.

A felmérés alapján a megkérdezettek 41%-a elégedetlenségét fejezte ki a közoktatás helyzetével kapcsolatban, ami 10 százalékpontos csökkenést tükröz a 2022-es adatokhoz viszonyítva. Ez a legnagyobb mértékű visszaesés a vizsgált területek között. Az egészségügy is jelentős bizalomvesztést szenvedett el, 8 százalékpontos romlással, míg a szociális ellátórendszer 7, a közmédia pedig 8 ponttal csökkent a megítélésében. Azonban a közoktatás terén tapasztalt romlás volt a legszembetűnőbb.

A kutatás során kiemelkedő megfigyelésre jutottunk: a romló közszolgáltatások esetében a társadalmi konszenzus erősebb, mint a javuló szolgáltatások kapcsán.

Related posts