Az MBH Bank ügyfeleinek több százának pénzügyei veszélybe kerültek, mivel feltételezések szerint csalók juthattak hozzá a számlainformációikhoz. A rendőrség már megkezdte a nyomozást az ügyben, hogy kiderítse, hogyan történhetett meg a támadás, és hogy a


A károsultak között található egy sportegyesület és egy horgászegyesület is. A bank állítása szerint az ügyfelek önként adtak hozzáférést, ám ők határozottan cáfolják ezt a megállapítást.

Az utóbbi hetekben több MBH Bank ügyfele tapasztalta, hogy ismeretlen személyek engedély nélkül utaltak el pénzt a számláikról, erről számolt be a 24.hu. A károsultak között szerepel a H2O Sportegyesület is, amelyből április 11-én több mint kétmillió forint tűnt el. Hámori Zsuzsanna, az egyesület vezetője megosztotta, hogy bár azonnal értesítették a bankot az esetről, és feljelentést is tettek, csak két héttel később kaptak választ az ügyben.

A bank állítása szerint az egyesület megnyitotta a kapukat a csalók előtt, akik mobilalkalmazáson keresztül hajtották végre a pénzátutalásokat. Ezzel szemben Hámori határozottan kijelenti, hogy az egyesületnek nincs mobilalkalmazása, és nem kaptak semmiféle rendszerüzenetet vagy jelszót. Ezen kívül egyetlen e-mail sem érkezett a szolgáltatás aktiválásával kapcsolatban.

Egy másik szituációban egy horgászegyesület 4,5 millió forintot veszített el. Másnap az elnök telefonhívást kapott egy férfitól, aki jelezte, hogy a számlájára három utalás érkezett a szervezettől, összesen körülbelül egymillió forint értékben. A férfi meglepetten mesélte, hogy fogalma sincs, miért kapták ezeket az összegeket, mivel nem állnak semmiféle kapcsolatban.

A 24.hu szerint több hasonló esetről is érkezett panasz, és már működik egy csaknem 700 fős Facebook-csoport MBH Bank károsultak néven. A legtöbben azt írják, hogy

A rendőrség megerősítette, hogy több ügy kapcsán is nyomozás zajlik, amelyek közvetlen hatással vannak az MBH Bank ügyfeleire. A bank a portálunk megkeresésére nem adott választ.

A cikk megjelenése után az MBH Bank közleményt adott ki, melyben hangsúlyozzák: "a csalók nem a banki rendszereket támadják, hanem visszaélnek a nagy ügyfélbázissal rendelkező szolgáltatók nevével az online térben, amely jelenség a teljes pénzügyi szektort érinti". Azt is írták, hogy "az elkövetések hátterében nem a banki rendszerek sebezhetősége áll, hanem az adathalász támadások során az ügyfelek által megadott érzékeny, személyes adatok".

A közleményben hangsúlyozták azt is, hogy:

A kérdésre viszont nem érkezett válasz, hogy miként lehetséges, hogy olyan alkalmazáson keresztül zajlottak az utalások, amelyről a sértettek állítják, hogy soha nem használták azt.

Related posts