Az AI világra lépése a Microsoftnál: tavaly 500 millió dollárt takarítottak meg csupán az ügyfélszolgálati központban.


A mesterséges intelligencia forradalmi hatással volt a Microsoft különböző szegmenseire, különösen az értékesítés, ügyfélszolgálat és szoftvermérnökség területén. Judson Althoff, a vállalat kereskedelmi igazgatója egy friss előadásában hangsúlyozta, hogy ez a technológiai előrelépés jelentős növekedést hozott a termelékenységben. A Bloomberg beszámolója szerint Althoff megemlítette, hogy az ügyfélszolgálati központban tavaly több mint 500 millió dollárt sikerült megtakarítani az AI-alapú eszközök alkalmazásával.

Eközben azonban a cég idén már harmadik alkalommal hajtott végre leépítéseket, legutóbb több mint 9 ezer munkavállalótól vált meg, így 2025-ben már körülbelül 15 ezer embert érintettek az elbocsátások. Althoff kijelentései sokakban kelthetnek visszatetszést, tekintve, hogy a cég rekordnyereséggel zárta az első negyedévet, 26 milliárd dolláros profitot és 70 milliárdos bevételt könyvelve el.

A helyzetet tovább bonyolította egy időközben eltávolított LinkedIn-bejegyzés, amelyben Matt Turnbull, az Xbox Game Studios egyik producere azt ajánlotta az elbocsátott munkavállalóknak, hogy a ChatGPT-hez és a Copilothoz hasonló mesterséges intelligencia eszközöket használjanak lelki terheik feldolgozására. Nem egyértelmű, hogy az elbocsátott dolgozókat ténylegesen AI rendszerek váltották-e fel, vagy a döntések a világjárvány utáni "racionalizálás" részeként születtek. Egy dolog biztos: a rekordnyereségek közepette végrehajtott leépítések érzékeny és vitatott témává váltak. Különösen aggasztó, hogy a Microsoft 2025-re 80 milliárd dolláros AI-beruházást tervez, és úgy tűnik, hogy inkább a csúcstechnológiás AI-kutatókra kívánja költeni erőforrásait, mintsem a középvezetőkre vagy adminisztratív munkatársakra.

Related posts