Figyelem! Lényeges változás következik be, amely számos MVM-ügyfelet érint!


2025. január 6-tól sok MVM-ügyfél kerülhet bajba, a cég kikapcsolhatja az áramot és a gázt.

Az MVM kikapcsolási moratórium 2024. november 29. és 2025. január 5. között van érvényben, ez pedig azt jelenti, hogy a szolgáltató ebben az öt hétben egyetlen lakossági ügyfelénél sem kapcsolja ki az áramot és a földgázt. Január 6-tól azonban ez megváltozik: a kikapcsolási moratórium végével az adósoknak ismét szembe kell nézniük a várható következményekkel - írja a Hóvége.hu.

Az utóbbi évek gyakorlatához hűen az MVM kikapcsolási moratóriuma 2024/2025-ben is folytatódik, védve ezzel azon ügyfeleket, akiknek 60 napon túli számlatartozásuk van. A moratórium kiterjed a szociálisan hátrányos helyzetűekre és a fogyatékkal élőkre, így biztosítva számukra a szükséges támogatást és védelmet.

A több mint öt hetes moratórium időszaka alatt azok az ügyfelek, akik adósságot halmoztak fel, egy kis megkönnyebbülést tapasztalhattak. Most azonban újra fennáll a lehetősége annak, hogy a tartozásaik miatt megszüntessék náluk a szolgáltatásokat.

A gáz- és villamosenergia szolgáltatás kikapcsolására vonatkozó szabályok hasonlóak. Kikapcsolásra kerül sor, ha:

Elengedhetetlen, hogy a számlán feltüntetett határidő lejárta után a kifizetések késedelemnek minősülnek. Ilyen esetben a szolgáltató kamatot érvényesít, amely a jegybanki alapkamat függvényében változik. Ha a fizetés késlekedik, a fogyasztónak levélben vagy e-mailben érkezik egy figyelmeztetés, amelynek költségét a vevőnek kell állnia.

Amennyiben nem történik fizetés, tértivevényes felszólítást küldenek, amely tartalmazza a hátralékot és egy új határidőt.

A ki- és visszakapcsolás folyamata komoly anyagi terheket róhat az érintettekre. Az E.ON tapasztalatai alapján, ha áramkikapcsolásra kerül sor, akkor több mint 40 ezer forintot kell befizetni, nem számítva a késedelmi kamatokat és a különböző felszólításokhoz kapcsolódó díjakat.

Ha rezsitartozásunk van, érdemes minél előbb felvenni a kapcsolatot a szolgáltatóval, mert így nagyobb eséllyel kaphatunk segítséget. Kérhetünk fizetési haladékot (max. 30 napot), részletfizetést vagy átütemezést, de ezt évente csak egyszer lehet igényelni. A kérelmet online, telefonon vagy személyesen lehet benyújtani. Fontos, hogy a megállapodás feltételeit pontosan betartsuk, mert ellenkező esetben a tartozást egy összegben kell kifizetni, és a szolgáltató kikapcsolhatja az ellátást, valamint végrehajtást indíthat.

Tartozás esetén kérhetünk halasztást vagy részletfizetést a szolgáltatótól, ha tudjuk, hogy késni fog a bevételünk, illetve ha más kiadások miatt nehezebb hónapokra hivatkozva szeretnénk az összeget későbbre elosztani. A részletfizetést vagy fizetési haladékot évente egyszer kérhetjük, és fontos, hogy a megállapodás feltételeit betartsuk, különben a tartozást egy összegben kell kiegyenlíteni.

Related posts