Freddie úgy véli, hogy a nagyszerű dalok és felejthetetlen koncertek a lélek gyógyírjai.


Húsz állomásos országos turnéra indult Fehérvári Gábor Alfréd. Freddie két zenésztársával, Lélekbúvár címmel ad akusztikus hangversenysorozatot az ország számos városában, március közepéig. A koncertek - a címhez híven - a lélekgyógyítást szolgálják.

Freddie igazán figyelemre méltó éveket tudhat a háta mögött. Tavaly debütált második albumával, amely a "Szabadon" címet viseli, és azóta a zenei pályafutása újabb mérföldköveket ért el. Idén másodszor is elnyerte a Petőfi Zenei Díjat, most az év férfi előadója kategóriában, továbbá a Duna Televízió Csináljuk a fesztivált című dalversenyét is megnyerte. Mindezek a sikerek csak tovább erősítik Freddie helyét a hazai zenei színtéren.

Egy igazán különleges dallal hódította meg a közönséget, mégpedig Lerch István és Horváth Attila ikonikus slágerével, a „Nézz az ég felé” című számmal. A verseny mezőnye rendkívül erős volt, hiszen olyan klasszikusokat vonultatott fel, mint a „Maradj velem” (Balázs Fecó-Horváth Attila) Király Viktor előadásában; az „Európa” (Varga Miklós-Varga Mihály) Oláh Ibolya hangján; vagy az „Elmegyek” (Máté Péter-S. Nagy István), Kökény Attila interpretálásában. Továbbá ott volt az „Ezt egy életen át kell játszani” (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán), amelyet Dolhai Attila adott elő, és az „Origo” (Pápai Joci), Oláh Gergő előadásában. Szabó Előd szívből jövő interpretációjában csendült fel a „Kell még egy szó” (Koltay Gergely), míg a „Csókkirály” (Fenyő Miklós) Szabó Máté tolmácsolásában varázsolt el. Nem feledkezhetünk meg a „Szerelem, miért múlsz?” (Rakonczai Viktor-Rácz Gergő-Geszti Péter), amely Orsovai Reni hangján érkezett, és az „Ő még csak most tizennégy” (Barta Tamás-Adamis Anna), Takáts Tamás előadásában. Az este tehát tele volt csodás dallamokkal és érzelmekkel!

Mindezek mellett a dalt Horváth Charlie számára komponálták, akit Freddie a legkiemelkedőbb magyar énekesnek tekint. Érdemes megjegyezni, hogy hangzásukban felfedezhető egyfajta hasonlóság is.

Tudatában léve ennek, könnyen beláthatjuk, hogy mekkora megtiszteltetés volt Freddie számára, amikor felkérték, hogy fellépjen példaképe oldalán a Charlie 77 koncerten, a Papp László Arénában.

A Lélekbúvár műsor keretein belül az akusztikus trió tagjaként Freddie zongora- és gitárkísérettel varázsolja el közönségét. Célja, hogy bármilyen színpadon teljes értékű élményt nyújtson, ahol a zene és az érzelmek találkoznak. Saját szerzeményei mellett olyan dalokat is életre kelt, amelyek fontos mérföldköveket jelentenek az életpályáján, megidézve ezzel a múltját és a zene iránti szenvedélyét.

Freddie életében a zene kulcsfontosságú szerepet játszott, hiszen a sportolóból zenésszé válása egy váratlan fordulat következménye volt. Egy súlyos baleset 2009-ben derékba törte kosárlabda-karrierjét, és ekkor kezdődött el zenei pályafutása. Fekvőgipszben töltött napjai alatt kedvenc dalait hallgatta, és lassan, lépésről lépésre megtanulta a gitárkíséreteket és a riffeket. Nem csupán a zene élvezete motiválta, hanem a vágy, hogy elmélyedjen a hangok világában. Kihallotta a hangokat Brent Smith (Shinedown), Steven Tyler (Aerosmith), Phil Collins (Genesis), Bobby Kimball (Toto) és Ian Anderson (Jethro Tull) előadásában, és mindez inspirálta őt. Minden egyes gyakorlás során kereste azt a kivételes pillanatot, amikor a hangja olyan tisztán és érzelemmel szólalt meg, mint az általa megcsodált művészeké. Rájött, hogy a dallamok kiénekléséhez a higgadtság és a precizitás elengedhetetlen, hiszen csak akkor tudja biztonsággal megvalósítani a kívánt hangzást, ha azt csendesen, ám mégis magabiztosan teszi. Öt év elteltével a tehetségkutatók világában is megmutatta magát, és megnyerte a Rising Star versenyt. 2016-ban pedig már az Eurovíziós dalfesztivál színpadán állt, ahol Magyarországot képviselte, bizonyítva, hogy a zene iránti szenvedélye és kitartása végül meghozta gyümölcsét.

Related posts