Horner véleménye szerint Verstappen kockázatos lépést tett, amikor Piastri megelőzésével próbálkozott, ami balesethez vezethetett.

Max Verstappen Emilia-Romagna Nagydíjon elért diadala szempontjából kulcsfontosságú volt, hogy a rajtnál egy merész manőverrel sikerült megelőznie Oscar Piastrit. Christian Horner úgy véli, hogy az ausztrál versenyző a bajnoki pontelőnye miatt nem kockáztatott, és a Red Bull csapatánál továbbra is úgy látják, hogy a McLaren még mindig legyőzhető a világbajnoki címért folytatott harcban.
Bár a verseny kezdetén úgy tűnt, hogy Verstappen akár még a második pozícióját is kockáztatja George Russelllel szemben, aki lendületesebben rajtolt, Piastri óvatos fékezése a Tamburellónál nemcsak Russellt tartotta vissza, hanem lehetőséget biztosított Verstappen számára is. A holland pilóta kihasználta a helyzetet, és egy rövid féktávval próbálta meg átsorolni magát a külső ívre. A két autó alig néhány centire volt egymástól, de Verstappen ügyesen megoldotta a manővert, és átvette a vezetést.
Bár a későbbiekben Piastri két kerékcseréje is hozzájárult a helyzet alakulásához, és a versenyt érintő VSC, valamint a biztonsági autó jelenléte is kedvezett neki, a rajtnál végrehajtott előzés kulcsfontosságú tényező volt abban, hogy Verstappen számára kedvezően alakuljanak az események.
A rajt nem alakult éppen a legjobban, de a külső íven tudtam maradni, ami itt a legoptimálisabb vonalnak számít. Gondoltam, megpróbálom kívülről megközelíteni a szituációt – mesélte a holland versenyző, miután kiszállt az autóból, miután megszerezte idei második győzelmét. – Ez a stratégia remekül működött, és ahogy az élre kerültem, szabadon ki tudtam aknázni a tempómat. Az autóm fantasztikusan teljesített, ügyesen tudtam bánni a gumikkal, és csodás köridőket tudtam futni. Ez hatalmas előrelépés volt a pénteki eredményekhez képest, ami rendkívül örömteli volt számomra. A virtuális biztonsági autó (VSC) is kedvezett a bokszkiállásnak, és még a kemény gumikon is gyorsan tudtam autózni. Aztán a biztonsági autó összehozta a mezőnyt, de az újraindítást is jól menedzseltük, így végül sikerült behúzni ezt a győzelmet. Az egész verseny lebonyolítása, a bokszstratégia és a csapat munkája is kiemelkedő volt.
Verstappen tíz pontot szerzett, így a harmadik helyen végző Piastrival szembeni hátránya most 22 pontra csökkent. A Red Bull csapatánál joggal érzik, hogy van esélyük az egyéni bajnoki címért folytatott küzdelemben, különösen, mivel a McLaren versenyzői között is feszültség alakulhat ki, ami tovább bonyolíthatja a helyzetet.
"Az első kanyar olyan döntő volt, hogy vagy megoldja a helyzetet, vagy lemond a versenyről - nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a győzelmet megalapozó manőverről. - Oscar sportszerűen viselkedett, teret hagyott számára, míg Max messziről, határozottan vetődött be. Ez egy kulcsfontosságú pillanat volt, és innentől már csak őt láttuk. Kivételesen jól kezeli az ilyen szituációkat. Oscar védelmezi a bajnoki előnyét, míg Max észrevette a lehetőséget. Minden egyes hétvégén az ösztönös versenyzőt látjuk benne."
"A figyelmünk teljes mértékben az egyéni pontversenyre összpontosul, és büszkék vagyunk arra, hogy van egy kiemelkedő első számú versenyzőnk, aki ezt képviseli."
Az Emilia-romagnai Nagydíj különleges mérföldkő volt a Red Bull számára, hiszen ez volt a csapat 400. Forma-1-es versenye. Ezzel a jelentős eseménnyel ünnepelhették meg a 124. győzelmüket, amelyből több mint a felét, összesen 65-öt Max Verstappen zsebelhetett be. Yuki Tsunoda, aki a bokszból rajtolva a 10. helyen végzett, sajnos csak apró pontmorzsákkal tudta segíteni a csapat teljesítményét. Nem meglepő, hogy Christian Horner nem foglalkozik a konstruktőri verseny esélyeivel, hiszen csapatuk a harmadik helyen áll a tabellán, ám 131 pontjuk alig haladja meg a McLaren által eddig összegyűjtött számot, amely jóval a duplája.