Azonnali klasszikus: a Morgan legújabb remekműve!

A sportkocsi 85 ezer fontról indul, ami nagyjából 40,5 millió forintnak felel meg.
Már egy ideje pletykálnak róla, hogy a brit autógyártó Morgan búcsút int a Plus Six modellnek, és még az idén elénk tárja az utódját, a Supersportot. A hivatalos bemutató már lezajlott, és elmondhatjuk, hogy a várakozások nem csaltak.
Első pillantásra talán csak egy ráncfelvarrásnak tűnik a Supersport, de valójában egy teljesen új tervezésű modellről van szó. A formavilága a limitált szériás Midsummer ihletése, amelyet a neves Pininfarina tervezett. A CXV alumíniumplatform frissített verziója szilárdabb karosszériát garantál, hiszen a torziós merevség tíz százalékkal megnövekedett. Továbbá, ha valaki a karbon tető mellett dönt, további tíz százalékos javulásra számíthat.
A Supersport igazi különlegessége abban rejlik, hogy kétféle tetőváltozat közül lehet választani. Az alapként kínált vászontető egyszerűen cserélhető egy elegáns, karosszériaszínű karbon keménytetőre, amely csupán 19,5 kg-ot nyom. Az autó össztömege körülbelül 1170 kg, ami hasonló súlyt jelent, mint a Mazda MX-5 RF esetében.
Ezzel szemben a Mazdával ellentétben ez a modell nem 184 lóerőt teljesít, hanem egy lenyűgöző 335-öt, amit a BMW 3,0 literes, turbós sorhatos motorjának köszönhetünk. A hátsókerék-meghajtású roadster 3,9 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a 100 km/h sebességet, míg végsebessége 267 km/h-ra rúg. A motor nyomatéka pedig elképesztő, 550 Nm-t képes leadni, ami igazán izgalmas vezetési élményt biztosít.
A nyolcsebességes automata váltó is a BMW-től van, ez az egyetlen opció, kézi váltós opció (még) nincs, ami kontrasztban áll a retró dizájnnal, de a mindennapokban biztosan élhetőbb alternatíva.
A belső tér, a váltókart leszámítva, megőrizte eredeti karakterét. A kormány mögött egy kis méretű kijelző található, míg a műszeregység a műszerfal középpontjában helyezkedik el. Opcióként elérhető a telefonos összeköttetés, valamint egy Sennheiser hangrendszer, továbbá egy praktikus, kivehető pohártartó is, amely az anyósülés ülőlapjából emelkedik ki.
A választható extrák között szerepel a Nitron lengéscsillapító, sperrdiffi és sportkipufogó, valamint a nyolcféle 18 és 19 colos felni. A karosszéria szinte bármilyen színre fényezhető, ahogy a beltérben is csaknem végtelen opció közül válogathatunk.
A Morgan már mostantól várja a megrendeléseket, a sportkocsi ára pedig 85 ezer fonttól, azaz körülbelül 40,5 millió forinttól kezdődik.