Természetesen! Íme egy egyedibb megfogalmazás: "Otthon megtalálni a boldogulás lehetőségét" | ma7.sk Ha szeretnéd, további részleteket is kérhetsz, vagy más szöveget is átfogalmazhatok!

Csenger Adrienn a Mira Office vállalat marketing- és értékesítési tevékenységeiért felel, ahol iskolatáskákat, valamint iroda- és iskolaszereket kínálnak. A vállalkozói élet kihívásairól, tapasztalatairól és saját márkájának kialakításáról beszélgettünk vele.
A vállalkozói pályafutásom egy izgalmas kalandként indult, amely tele volt kihívásokkal és lehetőségekkel. Mindig is vonzott a kreatív problémamegoldás, és az a lehetőség, hogy saját ötleteimet valóra válthatom. Az inspirációm egy régi álmomból fakadt, amikor rájöttem, hogy szeretnék egy olyan közösség része lenni, ahol a csapatmunka és az innováció áll a középpontban. A Mira Office csapata különösen vonzó számomra, mert itt nem csupán egy munkahelyet, hanem egy támogató közösséget találtam. Az emberek szenvedélye és elkötelezettsége lenyűgözött, és úgy éreztem, hogy itt valóban hozzájárulhatok valami különlegeshez. A vállalat értékei és céljai összhangban álltak az én elképzeléseimmel, így úgy döntöttem, hogy csatlakozom ehhez a dinamikus csapathoz, ahol együtt formálhatjuk a jövőt.
Már 15 éves koromban kezdődött az utam az irodai és iskolai eszközök varázslatos világába, amikor édesapámat, Csenger Tibort, Nyitra megye alelnökét, kísértem külföldi írószer-kiállításokra tolmácsként. Ezek az élmények mély benyomást tettek rám, és azóta is tart a szenvedélyem az írószerek iránt. Ezért választottam az egyetemen a menedzsment szakot, hogy még inkább elmélyülhessek ebben a különleges területben.
Természetesen. Volt olyan időszak, amikor megkérdőjeleztem a hazatérés döntésének helyességét? Igen, előfordult. Ilyenkor a legfontosabb az volt, hogy visszatekintsek a motivációimra és azokra az élményekre, amelyek miatt úgy éreztem, hogy haza kell jönnöm. A családom és a barátaim támogatása sokat segített, és igyekeztem újra felfedezni a környezetemet, új célokat és kihívásokat keresve. Az idő múlásával egyre inkább világossá vált, hogy a hazatérés nemcsak helyes döntés volt, hanem új lehetőségeket is hozott az életembe.
Természetesen, íme egy egyedi változat: Igen, voltak ilyen pillanatok. Néha elgondolkodom, milyen irányokat vehetett volna a szakmai pályafutásom, ha Spanyolországban maradok. Ugyanakkor itthon találtam meg a valódi kibontakozást az életemben és a karrieremben. Spanyolország továbbra is jelentős helyet foglal el a szívemben, de jelenleg inkább mint egy inspiráló úti cél jelenik meg számomra, semmint mint egy mindennapi életteret.
A Mira Office fő termékei közé tartoznak a modern és funkcionális irodabútorok, ergonomikus székek, valamint innovatív munkaállomások, amelyek célja a munkahelyi kényelmet és hatékonyságot növelni. Emellett a cég kínálatában szerepelnek különféle kiegészítők, mint tárolási megoldások és dekorációs elemek, amelyek segítenek a munkahelyi környezet személyre szabásában. A Mira Office-t a versenytársaitól elsősorban a minőségi anyagok használata és a testreszabhatósági lehetőségek különböztetik meg. A vállalat elkötelezett a fenntarthatóság iránt, így termékeik előállítása során környezetbarát megoldásokat alkalmaznak. Ezen kívül a Mira Office figyelmet fordít a dizájnra is, így a termékeik nemcsak praktikusak, hanem esztétikailag is vonzóak, hozzájárulva ezzel a munkahelyi inspirációhoz és kreativitáshoz.
Iskolatáskákat, valamint irodai és iskolai kellékeket kínálunk az ország szinte minden papírboltjának; ezen kívül a Lévai járás és más régiók iskoláit, cégeit is ellátjuk. Online jelenlétünk is jelentős, hiszen weboldalunkon keresztül országszerte elérhetőek termékeink.
Milyen alapelvek vezérelnek bennünket a termékkínálat megalkotásakor?
Küldetésünk, hogy partnereink maximális elégedettségét elérjük, így mindig minket választhatnak, amikor iskolai vagy irodai kellékekre van szükségük.
A ReyBag márka ötlete egy különleges pillanatban fogant meg, amikor a fenntarthatóság iránti elkötelezettség és a stílusos dizájn iránti vágy találkozott. Az inspirációt egy egyszerű, de hatékony megoldás keresése adta: hogyan lehetne a mindennapi használati tárgyakat ötvözni a környezettudatossággal? Egy esős napon, amikor a város zajában bóklásztam, észrevettem, mennyi elpazarolt műanyag és egyszer használatos táska hever az utcákon. Ekkor jött az ötlet: miért ne készíthetnénk olyan táskákat, amelyek nemcsak praktikusak, hanem környezetbarát anyagokból készülnek, és egyedülálló dizájnnal rendelkeznek? Így született meg a ReyBag, egy olyan márka, amely a fenntarthatóságot és az egyedi stílust helyezi a középpontba. A célunk az volt, hogy minden táska egy történetet meséljen el, tükrözve a viselője személyiségét, miközben hozzájárul a környezet védelméhez. Azóta a ReyBag nem csupán egy márka, hanem egy életérzés, amely arra ösztönöz, hogy tudatosan válasszunk, és büszkén viseljük a jövő szimbólumát.
Cégünk története szorosan összefonódik az iskolatáskákkal, azonban egy különleges évben komoly kihívással néztünk szembe: fennállt a veszély, hogy elveszítjük az egyik népszerű márkánk kizárólagos forgalmazási jogát. Ekkor jött az ötlet, hogy létrehozzunk egy saját márkát, amely teljes mértékben a miénk marad. Így született meg a ReyBag, amelynek neve a spanyol "király" szóból ered, szimbolizálva a minőséget és a kiválóságot. Azóta eltelt 9 év, és minden évben új kollekciókkal örvendeztetjük meg vásárlóinkat. Jelenlétünk már nemcsak Szlovákiában, hanem Magyarországon és Csehországban is egyre erősebbé vált.
Milyen szempontok alapján alakítjátok ki az iskolatáskákat? Milyen különleges tulajdonságokkal rendelkeznek?
A fényvisszaverő elemek rendkívül fontosak a biztonság szempontjából. Emellett a dizájn is kiemelt szerepet játszik, hiszen a gyerekek számára ez az egyik legfontosabb szempont. Már 9 éve vagyunk jelen a piacon, ami jól tükrözi a szülők elégedettségét és azt, hogy a ReyBaget márkát szívesen választják újra.
Tapasztalataid szerint manapság mennyire tud érvényesülni egy vállalkozó Szlovákiában? Milyen kihívásokkal találkozol nap mint nap?
A mai vállalkozók számára elengedhetetlen a rugalmasság, hiszen a környezetük folyamatosan változik, és gyors alkalmazkodásra van szükségük. Az utóbbi években számos kihívás elé állították őket, amelyek megoldása kreativitást és innovatív gondolkodást igényel.
A legnagyobb kihívást jelenleg az állami szabályozókhoz való alkalmazkodás jelenti; sokszor úgy érezzük, mintha szándékosan nehezítenék a vállalkozók dolgát. Mi igyekszünk alkalmazkodni, de ez rengeteg munkát, rugalmasságot és újragondolást igényel, hogy a vállalkozás nyeresége ne csökkenjen.
Ha egy fiatal családi vállalkozásba szeretne bekapcsolódni, számos tényezőt érdemes mérlegelnie. Először is, fontos, hogy tisztában legyen a vállalkozás működésével és a családi dinamikával, mivel ezek együttesen befolyásolják a munkahelyi légkört. A fiatalnak érdemes nyitottnak lennie a tanulásra és a tapasztalatok befogadására, hiszen a családi vállalkozás nemcsak a szakmai fejlődés lehetőségét kínálja, hanem a családi hagyományok és értékek átörökítését is. Tapasztalataim alapján a legfontosabb tényezők közé tartozik a kommunikáció. A családtagok közötti nyílt párbeszéd elengedhetetlen ahhoz, hogy a különböző vélemények és ötletek ütköztetése során ne alakuljanak ki feszültségek. Emellett a fiatalnak fel kell készülnie arra is, hogy a családi kötelékek néha megnehezíthetik a döntéshozatalt, hiszen a személyes és a szakmai érdekek gyakran összemosódnak. Egy másik kulcsfontosságú szempont a felelősségvállalás. A fiatalnak tudnia kell, hogy a családi vállalkozás sikere nemcsak a saját munkájától, hanem az egész csapat együttműködésétől is függ. Az elkötelezettség és a proaktív hozzáállás segíthet abban, hogy a fiatal értékes tagjává váljon a vállalkozásnak. Összességében, a családi vállalkozásba való bekapcsolódás izgalmas lehetőségeket rejt magában, de alapos tervezést és önismeretet igényel. A kihívások ellenére, a közös célok elérése és a családi értékek erősítése révén egy különleges és megerősítő élmény lehet.
A kezdeti időszakban sokat kellett dolgoznom azon, hogy bizonyítsam: értem a szakmát, helyem van a cégben. Úgy gondolom, ez minden pályakezdő számára kihívás, de a családi vállalkozásokban különösen nehéz, hiszen az alapítók gyakran nehezen adják át az irányítást. Ezért itt nem elég egyszer bizonyítani, folyamatosan helyt kell állni, és újra meg újra megmutatni, hogy képesek vagyunk felelősséget vállalni és hozzáadott értéket teremteni.
Milyen izgalmas jövőbeli elképzeléseim vannak a Mira Office és a ReyBag márkával kapcsolatban! A Mira Office esetében szeretném bővíteni a termékpalettát, hogy még több innovatív és funkcionális megoldást kínáljunk a modern munkahelyek számára. Célom, hogy a márka ne csak a termékek minőségéről legyen híres, hanem a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről is. A ReyBag márkával kapcsolatban pedig azon dolgozom, hogy kreatív és divatos táskákkal inspiráljuk a fiatalokat, miközben hangsúlyozzuk a környezetbarát anyagok használatát. Tervezem, hogy különleges együttműködéseket indítunk helyi művészekkel, így a táskáink nemcsak praktikusak, hanem művészi kifejeződései is lesznek a mindennapi életnek. Remélem, hogy ezek a lépések segítenek abban, hogy mindkét márka még nagyobb népszerűségnek örvendjen a jövőben!
Cégünk stabil alapokon áll, és ezt a stabilitást szeretnénk megőrizni ebben a gazdaságilag instabil környezetben. Öcsémmel, Csenger Tiborral együtt vezetjük a vállalkozást; ő a logisztikai és IT-részlegért felel. Mindketten úgy látjuk, hogy az automatizálás és a mesterséges intelligencia bevonása elkerülhetetlen.
Milyen lehetőségeket látsz magad előtt?
Úgy vélem, hogy azok a vállalkozók, akik rugalmasak, kitartóak és nyitottak a folyamatos tanulásra és fejlődésre, képesek a legnehezebb időszakokban is érvényesülni. Számomra kulcsfontosságú a pozitív, megoldásorientált szemléletmód. Nem látom értelmét a körülmények okolásának; sokkal inkább a lehetőségeket keresem és kihasználom. A vállalkozói élet tele van azonnali megoldásra váró kihívásokkal, de éppen ez adja a varázsát: mindig van lehetőség a fejlődésre, és mindig születhet új ötlet, amelyet megvalósíthatunk.