Magyarország a különleges élelmiszereivel kívánja elvarázsolni a világot - Agrárszektor

A PLMA World of Private Label - Kereskedelmi Márkák Kiállítása, amely több mint 37 éves hagyományra tekint vissza, 2025-ben is a kereskedelmi szektor egyik legkiemelkedőbb eseményének számít. Az amszterdami rendezvény évről évre egyre nagyobb vonzerővel bír a kereskedők és gyártók számára, akik sajátmárkás termékeikkel új üzleti lehetőségeket és potenciális partnereket keresnek. Az Agrármarketing Centrum már évek óta sikeresen működteti közösségi standját, amely mindig teltházas. Sőt, az előző kiállítást követően a cégek már várólistára kerülnek, hogy biztosan részt vehessenek az amszterdami eseményen.
A sajátmárkás termékek globális térnyerése figyelemre méltó mértékben növekszik: Európa egyes országaiban már a 40%-ot is meghaladó piaci részesedést érnek el ezek a termékek, míg további kilenc országban a 30%-ot túllépik. A világjárvány idején is sikerült megőrizniük erős piaci pozíciójukat, amelyet versenyképes árképzésük és folyamatosan javuló minőségük biztosít. Az Agrármarketing Centrum (AMC) idén egy figyelemre méltó, 198 négyzetméteres közösségi standot állít fel, ahol 20 magyar élelmiszeripari vállalkozás léphet a nemzetközi közönség elé. A kiállításon kiemelt szerepet kap az AMC exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program, amely célja a magyar termékek iránt érdeklődő vásárlók online regisztrációja és támogatása - áll a közleményben.
A magyar kiállítók többsége évről évre visszatér a rendezvényre, és ezúttal is lenyűgöző termékpalettával várják a szakmai látogatókat. A kínálat széles spektrumot ölel fel: füstölt hústermékek, ízletes száraztészták, tartós konzervek és ínycsiklandó befőttek, valamint fagyasztott zöldségek és gyümölcsök szerepelnek a listán. Továbbá zabszeletek, müzlik és különféle kekszek is gazdagítják a választékot, melyekkel a résztvevők bővíthetik portfóliójukat, és így még vonzóbb ajánlatokat tehetnek az áruházláncok és üzletek számára.
A 2024-es kiállítás statisztikái is jól tükrözik az esemény jelentőségét: 2.961 kiállító és 18.000 szakmai látogató vett részt a rendezvényen, amely tovább erősíti a PLMA pozícióját a nemzetközi kiállítási naptárban. A PLMA kiállítás külön pavilonokban biztosít helyet az élelmiszeripari, valamint a non-food termékeket gyártó cégek számára. A bemutatott termékkategóriák rendkívül széles spektrumot ölelnek fel, beleértve a friss és fagyasztott élelmiszerek, a szárazáruk és italok, a kozmetikumok, egészség- és szépségipari termékek, a háztartási és konyhai felszerelések, az autóápolási termékek, valamint a kertészeti cikkek körét.