Júniusban drámaian megnőtt a törölt és későn induló repülőjáratok száma.

A törölt vagy késlekedő járatok száma idén júniusban kétszeresére nőtt az előző év hasonló időszakához viszonyítva – állapította meg a Kiwi.com jegyfoglalási portál elemzése.
A légiközlekedés területén a közel-keleti konfliktus volt a legfőbb akadályozó tényező, azonban az európai sztrájkok és egy indiai légi baleset is jelentős mértékben hozzájárultak a helyzet romlásához - tájékoztat a ČTK.
A cseh vállalat statisztikái alapján a járatok 3,84%-át befolyásolta valamilyen zavar, míg a legnagyobb mértékben érintett országokban ez a szám akár 54%-ra is felkúszott.
A késések és járattörlések 87 százalékának hátterében a tartós közel-keleti konfliktus állt. Ezen kívül, a repülőtereken és légitársaságoknál dolgozó munkavállalók tiltakozásai Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Finnországban és Argentínában június hónapban a problémák közel nyolc százalékáért voltak felelősek.
Az Air India AI171-es járatának szomorú balesete Ahmadábád repülőterének közelében jelentős hatással volt a légi közlekedésre, számos járat törlését vagy átirányítását eredményezve.
A légiforgalmi irányítási nehézségek miatt késések léptek fel a genfi és nápolyi repülőtereken. Az Egyesült Államokban pedig a newarki repülőtéren továbbra is érvényben van az induló járatok számának korlátozása, amelynek célja a repülőtér túlterheltségének csökkentése és a biztonsági feltételek javítása.
A Kiwi.com adatai szerint naponta mintegy 100 ezer járat indul világszerte.