A Dürer Albert Általános Iskola elnyerte az Ökoiskola címet, ami méltó elismerése környezettudatos törekvéseiknek.


A Dürer Albert Általános Iskolában kiemelt figyelmet fordítanak a környezetvédelem elméleti aspektusaira. Csontosné László Anikó igazgató asszony hangsúlyozta, hogy a környezetvédelem nem csupán külön tantárgy, hanem minden órán és a szakköri foglalkozások során is középpontban áll.

A tananyagunk folyamatosan integrálja a környezettudatosságra vonatkozó ismereteket, hogy a diákok tudatosabbá váljanak a környezetvédelem terén. Az első és második osztályos tanulók még nem tanulnak külön környezetismeretet, de az olvasmányok révén megismerkednek a növények szerkezetével és azzal, hogy milyen feltételek mellett érdemes őket nevelni. Emellett a fenntarthatóságra is nagy hangsúlyt fektetünk. A gyerekek újrahasználható műanyag dobozokban hozzák az uzsonnájukat, és kulacsban viszik az innivalójukat, ezáltal csökkentve a hulladéktermelést, hiszen ezeket az eszközöket évekig használják. Továbbá, az intézményben kiemelt figyelmet fordítunk a fiatalok testi-lelki egészségére is: a diákok számos mozgásos program közül választhatnak, amelyek jótékony hatásait az országos Netfit felmérés eredményei is alátámasztják.

Az órákon elsajátított ismereteket a diákok a gyakorlatban is kamatoztathatják, legyen szó akár otthoni tevékenységekről, akár az iskola keretein belüli alkalmazásról.

Néhány évvel ezelőtt részt vettünk a Mindenünk a fa pályázaton, amely során egy igazi zöld szigetet hoztunk létre az udvarunkon. A gyerekek lelkesen bekapcsolódtak a kert kialakításába: ástak, lapátoltak, és különféle növényeket ültettek. Számunkra rendkívül fontos, hogy a fiatalok aktívan részt vegyenek ezekben a tevékenységekben, hiszen ha saját maguk ültetik el a növényeket, sokkal nagyobb felelősséggel és érdeklődéssel fordulnak feléjük. A projekt keretében számos bogyós cserje is helyet kapott, így a gyerekek megtanulják megkülönböztetni az ehető és a nem ehető növényeket, valamint azt is, hogy mire használhatók az egyes fajták - mondta el Horváthné Vidéki Judit tanító. Hozzátette, hogy alapvetően a szemléletformálásra összpontosítanak, ugyanakkor mindig nyitottak a gyerekek kreatív ötleteire, akik gyakran meglepő és eredeti megoldásokkal állnak elő.

Az iskolában a szelektív hulladékgyűjtés már a legkisebbek számára is természetessé vált, hiszen az első osztályosok is könnyedén elsajátítják ennek alapjait. Az intézmény külső területei a környezettudatosság szellemében lettek kialakítva, így az udvaron fellelhető számos magaságyás, ahol a gyerekek szezonális növényeket ültetnek és gondoznak. Az így termesztett növények végül az iskola tankonyhájában kerülnek feldolgozásra, így a gyerekek nemcsak a természet szépségeit ismerhetik meg, hanem a fenntartható táplálkozás alapjaival is megismerkednek. Ezen kívül a külső területen egy meteorológiai állomás is található, amelyet a felső tagozatos diákok használnak a természettudományos és matematika órák során, így valós tapasztalatokkal gazdagodva tanulhatják meg a meteorológiai jelenségeket.

Related posts