A Bosch is létszámcsökkentésre kényszerül.
A német autóiparban tapasztalható kereslet csökkenés következményeként a Bosch, mint jelentős beszállító, szintén nehéz helyzetbe került. A vállalat bejelentette, hogy németországi gyáraiban 5 500 munkavállalójától kénytelen megválni, míg 10 000 dolgozójának munkaidejét csökkenti, ami a jövedelmükre is hatással lesz.
A válság hatásaitól sújtott Audi bejelentette, hogy a harmadik negyedévben elért nyeresége 91 százalékkal zuhant, ám a vállalat mégis pozitív mérleggel zárhatott, köszönhetően két prémium márkájának, a Lamborghininek és a Bentleynek – számol be róla a Der Spiegel.
A Hírklikk megírta, hogy a Volkswagen is bajban van. Európa legnagyobb autógyártója három üzemét kénytelen bezárni, munkatársainak tízezreit elbocsátani, a megmaradók bérét pedig csökkenteni.
Az autóiparban régóta köztudott, hogy a 87 éves gyártó komoly nehézségekkel küzd, főként azért, mert jelentős lemaradást szenvedett el az elektromos járművek fejlesztésében. A vállalat vezetősége nemrégiben nyíltan elismerte, hogy az alacsony eladási számok miatt sürgősen radikális költségcsökkentő lépéseket kell bevezetniük.
A gyártók azzal magyarázták a döntéseiket, hogy az európai autóeladások drámai mértékben visszaestek, évente körülbelül kétmillióval kevesebb járművet értékesítenek, mint a Covid-járvány előtt.