Már közelít a megállapodás a Volkswagen-nél.
A Volkswagen és a munkavállalói képviselők közel állnak egy olyan megállapodáshoz, amely átalakítja a márka működését anélkül, hogy németországi gyárakat bezárnának.
A vezetőség elkötelezte magát amellett, hogy fenntartja a gyárak zavartalan működését és biztosítja a munkahelyek védelmét 2030-ig. Ennek érdekében a dolgozóknak le kellene mondaniuk prémiumkifizetéseikről. A költségcsökkentési intézkedések között felmerült a Golf modellek gyártásának Németországból Mexikóba való áttelepítése, továbbá az elektromos autók zwickaui gyártásának leállítása, hogy mérsékeljék a termelési kapacitást.
A megállapodás révén elkerülhetők lennének a sztrájkok, így egy új lehetőség nyílna Oliver Blume vezérigazgató számára, hogy átalakítsa Európa legnagyobb autógyártóját. A Volkswagen költségcsökkentési stratégiáit a Kínában tapasztalható visszaeső piaci részesedés és az elektromos járművek iránti csökkenő kereslet indokolja, amely Európában és az Egyesült Államokban is megfigyelhető.
A tervek alapján a zwickaui gyárban leállna az ID.3 és ID.4 elektromos autók gyártása, ezeket a modelleket pedig Wolfsburgba és Emdenbe telepítenék át. Eközben Zwickau új lehetőségként egy autó-újrahasznosítási programban venne részt, amely várhatóan akár 1000 új munkahelyet is generálhat.
Wolfsburg lehetőséget kap arra, hogy elindítsa az elektromos Golf gyártását, amely egy vadonatúj platformra épülne, a Rivian vállalat partnerségével, 2028-tól. A Volkswagen és az IG Metall között zajló ötödik tárgyalási forduló továbbra is aktívan folyik. Ezek az egyeztetések nem csupán a bérezést érintik, hanem a jövőbeli modelltervezéseket és a vállalat öt éves beruházási stratégiáit is. Bár a megállapodás már a láthatáron van, a tárgyalások bármikor elakadhatnak, és a részletek még módosulhatnak - tudósít a BNN Bloomberg.