Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Instyle: Az új család csúcsmodellje A Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Instyle nem csupán egy újabb autó a piacon, hanem a Mitsubishi család legújabb ékköve, amely ötvözi a modern dizájnt a kifinomult technológiával. Ez a modell a városi é

Ezt a modellt, amelyet kézi váltóval, gyengébb motorral és egy fokkal alacsonyabb felszereltséggel már teszteltünk nemrégiben, most egy új szintre emeltük. A legfrissebb verzióban már 18 lóerővel erősebb motorral, automata váltóval és néhány extra felszereltséggel találkozhatunk. Érdemes megemlíteni, hogy a megújult ASX a Mitsubishi és a Renault együttműködésének gyümölcse, és a Captur testvérmodelljeként is funkcionál (ne feledkezzünk meg a Colt/Clio párosról sem). Most pedig lássuk, milyen élményeket hozott az eltöltött egy hét ezzel a vonzó kis crossoverrel!
Az alapforma a frissítés után is megőrizte eredeti varázsát, hiszen igazán bűn lett volna bármit is megváltoztatni rajta. Az új dizájnelemek viszont annyira felpezsdítették az autó megjelenését, hogy szinte új modellként is emlegethetjük.
Az elődmodellhez képest igencsak lenyűgöző a Dynamic Shield névre keresztelt maszk, amelynek befelé ívelő V alakú rácsozatával és az alatta tátongó hatalmas fekete légbeömlőjével valóban magára vonja a figyelmet. A futurisztikus dizájnú ködlámpák pedig, amelyek a két oldalán helyezkednek el, csak tovább fokozzák a látványt. Az oldalsó műanyag betétek nem csupán szélesebbé váltak, de vonalvezetésük is jóval dinamikusabb és sportosabb lett; aki pedig kellően figyelmes, akár a tetőívvel alkotott szimmetriát is észlelheti bennük, ami még inkább kiemeli az autó karakterét.
Az oldalüvegezés igazi harmóniát sugall, amelyet egy cápauszonyra emlékeztető C-oszlop, egy vonzó krómcsík és egy széles fekete műanyag betét keretez. A tető pedig egy hosszú, sportos spoilerrel ékeskedik, alatta pedig egy kupéhoz hasonlóan keskeny, meredeken dőlt szélvédő helyezkedik el. Ezen a szinten a karosszéria és a tető színkombinációja is választható opcióként elérhető.
A hátsó lámpák dizájnja is megérdemel egy külön fejezetet, de a Sunrise Red árnyalatával párosítva nem éri el a várt hatást. Ennek ellenére az autó külseje teljes egészében lenyűgözött; nem találtam benne egyetlen gyenge pontot sem. Egyszerűen olyan szép és vonzó, ahogy van!
A beltérben a függőlegesen tájolt tízcolos központi kijelzőn akad meg először a szem. Pláne, ha bekapcsoljuk: pazar grafika, információk halmaza, lásd a megfelelő képeket. Kezelése is kellően intuitív, az ikonböködéseken kívül számos nyomógomb is segíti.
Szolgáltatásai közül kiemelkedő a biztonsági rendszerek személyre szabásának lehetősége, amely a "My Safety Plus" néven ismert. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy eltávolítsuk azokat az "idegesítő" opciókat, amelyek nem felelnek meg egyéni igényeinknek. A műszerfal digitális formátumban (7") érhető el, és számos megjelenítési alternatívát kínál, beleértve a navigációs térképet is. Érdekessége, hogy a fordulatszámot ezerrel osztva jeleníti meg (például 2700 = 2.7), ezzel egyedi és könnyen értelmezhető információt nyújtva a vezetők számára.
Az autó belső terében mind elöl, mind hátul két darab C-típusú USB csatlakozó áll rendelkezésre, ami megkönnyíti a készülékek töltését és csatlakoztatását. A felszereltséghez tartozik egy egyzónás automata légkondicionáló, táblafelismerő rendszer, tolatókamera, holttérfigyelő, sávtartó automatika és adaptív tempomat. Emellett a járművet gazdagítja az automata parkolóasszisztens, a navigációs rendszer, a Google szolgáltatáscsomag, valamint a 360 fokos kamerarendszer, a 9 hangszórós Harman Kardon audiorendszer és a panorámatető is. Ami a térkínálatot illeti, az az átlagosnak mondható kategóriába tartozik, de hátra ülve a 6:4 arányban osztott üléstámlák miatt a középső kartámla nem hajtható le.
Az ülések rendkívül rugalmasan mozgathatók előre és hátra, így lehetőségünk nyílik a koffer alapméretének 422 és 536 liter közötti variálására. Ráadásul az autó rendelkezik egy praktikus alagsorral is, amely tökéletes megoldást nyújt a szükséges felszerelések és a laposabb csomagok tárolására.
Az új Mitsubishi ASX a maga egyliteres, 91 lóerős benzinmotorjával, valamint két különböző teljesítményű hibrid hajtáslánccal – 140 és 158 lóerős változatokban – érkezik a piacra. Tesztautónk a dinamikusabb mild hibrid verziót kapta, amelyhez kizárólag egy hétgangos automata váltó tartozik. Ez a kombináció egy 1,33 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotorból és egy 3,6 kW (4,9 LE) teljesítményű villanymotorból áll, amely egy külön 12 V-os lítium-ion akkumulátor segítségével nyeri el az energiát. Fontos megjegyezni, hogy az összteljesítmény itt a benzinmotorra vonatkozik; a villanymotor feladata, hogy növelje a nyomatékot a gyorsítások során, részben kiküszöbölve a turbólyukat, és általánosságban véve csökkentve a fogyasztást.
A jármű menet közben rekuperációval tölti az akkumulátorát, amely lehetőséget biztosít a vitorlázásra is; ez különösen országúton segít a benzin hatékonyabb felhasználásában. Ezen kívül a menetmód-választó intelligens alkalmazásával négy különböző beállítást élvezhetünk: Eco, Comfort, Sport, vagy akár egyedi preferenciák szerint testreszabott módokat. A közel 160 lóerős teljesítmény pedig garantálja a dinamikus vezetési élményt, hiszen a 0-100 km/h gyorsulás mindössze 8,5 másodpercet vesz igénybe.
Ami a fogyasztást illeti, a gyári 5,9-6 literes érték elérhetetlennek tűnt, azonban a 7,1 literes tesztátlag, figyelembe véve a motor teljesítményét, még mindig nagyon kedvezőnek számít.