A Pirelli nem Verstappen miatt hozta meg a döntését | M4 Sport
Bár a lépések hasonlóságot mutathatnak Max Verstappen kritikájával, Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója világossá tette, hogy az eredeti terv módosítása és a leglágyabb gumiabroncs eltávolítása a szingapúri kínálatból nem Verstappen javaslatának következménye. Ezt a döntést Las Vegasban is meg fogják hozni.
A négyszeres világbajnok az utóbbi időszakban többször is kifejezte elégedetlenségét az idei évre bevezetett C6-os gumikeverékkel kapcsolatban. Legutóbb az Azeri Nagydíjon próbálhatták ki ezt az újítást a Forma-1-es pilóták, és az eredeti elképzelések szerint a Szingapúri és Las Vegas-i futamokon is használnák.
A Pirelli azonban változtatott a kínálaton: a leglágyabb elérhető keverék Szingapúrban a C5-ös volt, ahogyan lesz a Las Vegas-i Nagydíjon is. A bejelentésre Verstappen legutóbbi, komoly kritikája után került sor, amit a holland klasszis Bakuban fogalmazott meg, ahol sok versenyző inkább a közepeseket választotta a C6-osok helyett.
Verstappen kifejezte, hogy talán érdemes lenne "beszélnie a Pirellivel, és jeleznie a vezetőknek, hogy legközelebb inkább hagyják otthon a C6-os abroncsokat". Emellett megemlítette, hogy ez a keverék nem bizonyult hatékonynak Bakuban, Monacóban, Imolában és Montrealban sem.
Miután a Pirelli valóban elfelejtette otthon hagyni a szóban forgó gumikeveréket, Mario Isola, a sportigazgató, hangsúlyozta, hogy a döntés nem Verstappen kritikájának hatására született. Az a határozat, hogy a C6-os gumikat 2025-től egyetlen versenyhétvégén sem használják, már korábban megfogalmazódott. "Én is észleltem ezeket a megjegyzéseket" - mondta el Isola az Autosportnak.
"Azonban még nem kerestem meg Maxot. Tervezem, de jelenleg nem sürgős, mivel idén már nem kívánjuk a C6-os keverékeket a pályára vinni. Szingapúr esetében a pálya energiaigénye túl magas, Las Vegasban pedig a hőmérséklet okozott potenciális problémát" - fejtette ki a helyzetet.
"A C6-os abroncsok sokszor szemcsésednek, főleg a hidegebb körülmények között. Ezért nem volt opció Las Vegasra. Gyorsabbak, mint a C5-ösek, de nem nagy különbséggel. Viszont nehezebben használhatóak és kiszámíthatatlanabbak. Nem könnyű kihozni belőlük a maximumot" - folytatta, majd jelezte, jövőre növelni akarják a rést a keverékek között.




