Piastri a közelmúltban történt majdnem-ütközésről: "Azt gondoltam, hogy legalább megpróbálom!" | M4 Sport

Lando Norris bátran vállalta a kockázatos taktikát, amely végül gyümölcsözőnek bizonyult. Oscar Piastri számára nem volt meglepetés, hogy Norris ezt a lépést tette.
Egy hete a nyitókör izgalmai után most egy taktikai eltérés volt az, ami eldöntötte a McLaren pilótáinak belső összecsapását. Lando Norris, aki a rajtnál két helyet vesztett, Oscar Piastri ellen indított támadása következtében kényszerhelyzetbe került. Ahhoz, hogy utolérje bajnoki riválisát, valamint a korábban élen álló Charles Leclerc-t, el kellett térnie az eredeti stratégiájuktól, és így a tervezett kettős kiállás helyett egyetlen megállásra váltott.
A verseny végén Norris pályapozíciója felülmúlta Piastri gumielőnyét, így hiába kísérletezett merész támadással az utolsó előtti körben, a bajnoki éllovas nem tudta megelőzni csapattársát.
„Egyértelműen különleges pillanat volt” - osztotta meg Piastri a verseny végén.
A kérdésre, hogy meglepte-e Norrisék döntése, így reagált: "Igen és nem. Tudtam, hogy nem állt fenn igazi veszíteni valójuk, ezért nem volt hatalmas meglepetés számomra. Nem vagyok biztos benne, hogy helyes lépés volt megpróbálkozni a Leclerc-el szembeni elévágással, de ezt alaposan meg fogjuk vizsgálni."
Az M4 Sport mikrofonja előtt Piastri kifejtette, Norris számára nem volt akkora kockázata ennek a taktikának.
A brit Sky Sportsnak adott interjújában arról is beszélt, hogy Leclerc mögött ragadt a rajtot követően, ami jelentős hatással volt a versenyére. "A verseny előtt a két kiállás tűnt a legjobbnak. Tiszta levegőben talán valóban az volt. De a két kiállás tiszta levegőben és a zűrzavaros helyzetben teljesen eltérő szituáció. Most könnyű visszatekintve azt állítani, hogy az egy kiállás lett volna a kedvezőbb. Egy másodperces eltérés, és a válasz is egészen más irányt vehetett volna... Igen, bőven van mit átbeszélni a csapattal, de összességében véve egy jó versenyt futottunk."
Piastri a 69. körben az első kanyarban indított támadást Norris ellen. Messziről, amolyan bevetődőst. A vége egy füstölős fékezés lett, amelynél majdnem belecsúszott a másik autóba. "Én nem éreztem annyira feszültnek. Csak próbáltam a csúcsponton maradni és kijönni a turbulenciából. Egészen nyugodt voltam, hogy nem fogunk ütközni. Próbálkoznom kellett."
Megkérdezték, nem hamarkodta-e el a támadást.
Piastri elismerte, hogy a versenyük feszültséggel teli volt, mivel különböző taktikákat alkalmaztak. Hozzátette, hogy a szezon második felében sem számít más forgatókönyvre. Jelenleg 9 pontos előnnyel indul a nyári szünetre. Ujvári Máté kérdésére, hogy mi döntheti el a bajnokság sorsát közöttük, Piastri így válaszolt: "Ahhoz, hogy sikeres legyél, több pontot kell gyűjtened, mint a riválisod. Emellett kulcsfontosságú, hogy kiegyensúlyozott legyél, de egyúttal gyors is. Minden lehetőséget maximálisan ki kell aknázni. A legtöbb versenyen valószínűleg az első és második helyeken fogunk osztozni, ezért nem lehet beérni a biztos második vagy harmadik helyekkel; futamokat kell nyerned."
Úgy érzi, neki sok mindenen nem kell majd változtatnia. "Szerintem azt kell csinálnunk, amit csináltunk. A tempó igazán jó, a versenyeket is jól csináltam. Szoros küzdelem lesz ez az végéig."