Szakmai továbbképzés az inkluzív oktatás szellemében | Vajdaság MA Az inkluzív nevelés napjaink egyik legfontosabb témája az oktatás területén, és most lehetőséget kínálunk a szakmai fejlődésre! Csatlakozzon hozzánk egy különleges továbbképzés keretében,

Puskás János, a Vajdasági Pedagógiai Intézet igazgatója
A Magyar Nemzeti Tanács (MNT) és a Vajdasági Pedagógiai Intézet szombat délelőtt Szabadkán, a Szekeres László Alapítvány székhelyén tartotta meg akkreditált szakmai továbbképzését, amely a pedagógiai munka megújulására és az inkluzív nevelés elősegítésére összpontosított. Az eseményen óvónők, osztálytanítók, valamint speciális tagozatokon tanító pedagógusok gyűltek össze, hogy bővítsék tudásukat és tapasztalataikat. A képzés iránti érdeklődés kiemelkedő volt, hiszen összesen hetven résztvevő jelentkezett.
Az esemény egyik főszereplője Losonci Elina, gyógypedagógus és fejlesztőkönyv-író volt, aki az iskolai kommunikáció fontosságáról osztotta meg gondolatait. Elina nem csupán elméleti megközelítést alkalmazott, hanem meg is mutatta legújabb alkotását, a „Mirci és Bori - Mese a bátorságról négy nyelvi szinten” című fejlesztőkönyvet. Ez a könyv különlegessége abban rejlik, hogy ugyanazt a mesét négy különböző nyelvi szinten tárja az olvasók elé, lehetővé téve ezzel a differenciált nyelvi fejlesztést, miközben a mese varázsa és tartalma érintetlen marad.
"Előadásában Losonci Elina hangsúlyozta, hogy a pedagógusok, osztálytanítók és óvónők kiemelt szerepet játszanak a társadalomban. Ezzel a témával szeretnénk rámutatni arra, hogy ők nem csupán tanítók, hanem életformáló erők, akik képesek sorsokat és életeket megváltoztatni. Hiszen hol is kezdhetnénk el a változást, ha nem éppen velük?"
A képzés a Vajdasági Pedagógiai Intézet és a Magyar Nemzeti Tanács szoros együttműködésének gyümölcse. Puskás János, az intézet vezetője hangsúlyozta, hogy a két szervezet már hosszú idő óta közösen fáradozik a magyar nyelven tanító pedagógusok szakmai fejlődésének elősegítésén.
Varjú Potrebity Tatjana, az MNT Végrehajtó Bizottságának oktatásért felelős tagja hangsúlyozta, hogy a résztvevők értékes, gyakorlatias módszertani útmutatókat kaptak, amelyek támogatják az inkluzív oktatás mindennapi alkalmazását.
"Olyan technikákkal és lehetőségekkel találkozhattok, amelyek révén az óvónők és tanítók munkáját jelentősen megkönnyíthetik." – hangsúlyozta.
Hozzátette, az MNT évente egy-két szakmai összejövetel akkreditációját támogatja, karöltve a Vajdasági Pedagógiai Intézettel, ami jól mutatja, hogy mindkét intézmény elkötelezett a közös szakmai munka mellett.
A szervezők kifejezték, hogy a kedvező visszajelzések alapján a jövőben is szeretnének hasonló szakmai programokat indítani. Továbbra is az a céljuk, hogy a vajdasági magyar tannyelvű iskolák tanárai modern módszertani eszközökkel bővíthessék tudásukat, így még eredményesebben végezhetik el nevelő-oktató feladataikat.