Vajdasági magyar munkavállalók is csatlakoznak a szegedi BYD-gyár csapatához.
A köztudatban már jól ismert tény, hogy a BYD, a világ vezető szereplője az elektrifikált személyautók gyártásában, Szegeden kezdi meg első európai gyárának építését. A kínai vállalat a tisztán elektromos akkumulátoros autók szegmensében a Teslával áll harcban a vezető pozícióért, és alig néhány tízezer járművel maradt el a riválistól 2024-re. Ezen kívül, ha a tölthető hibrideket is beleszámítjuk, a BYD a legnagyobb új energia járművek gyártója a piacon.
Bár a BYD szegedi beruházásának befejezési időpontja még nem végleges, máris tudni lehet, hogy a termelés 2025 második felében kezdődhet el. A korábbi információk alapján a gyár kezdetben évi 150 ezer autó előállítására lesz képes, ám a jövőben ez a szám akár 300 ezerre is emelkedhet. Ezzel a BYD a legnagyobb hazai autógyárrá válhat.
A kezdeti időszakban 3-4 ezer embernek ad majd munkát a BYD Szegeden, a későbbiekben azonban akár tízezerre is nőhet a dolgozói létszám, közvetve pedig 30 ezer munkahelyet teremthet a beruházás. Ennyi munkaerőpiaci tartalék csak Szegeden és közvetlen környékén nincs, ezért nem meglepő hír, hogy Szerbiából is érkezhetnek majd dolgozók az üzembe.
Lázár János építési és közlekedési minisztert a január 8-ai, szerdai Közlekedésinfón a Magyar Hang kérdezte a szegedi pályaudvarról, és annak felújításáról. Lázár szerint nincs teljesen kész a pályaudvar, de lehet még bővíteni és fejleszteni. Amire a miniszer szerint szükség is lesz, mivel a BYD szegedi gyára miatt drasztikusan meg fog nőni az áruszállítás és a személyforgalom a térségben, ezért fejlesztésekre lesz szükség. Lázár azt is elmondta, hogy vajdasági magyarok is dolgoznak majd a BYD gyárában, ők vasúton vagy autóval járnak majd dolgozni.