A Toyota ismét világbajnoki címet szerzett a WRC-ben, ráadásul egy lenyűgöző kettős győzelemmel zárta a versenyt!
A Toyota Gazoo Racing World Rally Team sorozatban ötödik alkalommal nyerte el a rali-vb konstruktőri bajnoki címét a Közép-Európa-ralin, ahol Rovanperä értékes győzelmet aratott, és az egyéni vb-címért folytatott küzdelem minden korábbinál szorosabbá vált.
Bár a finn csak a harmadik győzelmét szerezte a szezonban, a Toyota viszont az eddigi 12 futamból a 11. alkalommal nyert. Rovanperä hihetetlenül szoros küzdelmet folytatott csapattársával, Sébastien Ogier-vel a rali első felében, amely Németország, Csehország és Ausztria változatos aszfaltútjain zajlott. Mindössze tizedek voltak köztük végig, a finn szombat reggel, az aznapi első gyorsaságin vette át a vezetést. Aztán rögtön jött a dráma, Ogier ugyanis a következő gyorsaságin bajba került: a műszerfalon nem jelzett bal első defekt miatt egy tempós jobbkanyarban kisodródott és fának ütközött, meglehetősen nagy sebességgel. Innentől kezdve Rovanperä már senkitől nem zavartatva könnyedén kontrollálta az előnyét, és végül 43,7 másodperccel győzött.
Evans egy izgalmas és kiélezett csatában mérkőzött meg egy másik bajnoki esélyessel, Tänakkal. A walesi versenyző és navigátora, Scott Martin - aki a 200. WRC-s versenyét ünnepelte a CER-en - az utolsó napot 8,4 másodperccel a balti pilóta mögött kezdte. Azonban az utolsó gyorsasági szakasz előtt egy kisebb hiba következtében, amely Tänaknál történt (ugyanott csúszott el, ahol korábban a címvédő Thierry Neuville autója súlyosan megsérült vasárnap reggel), Evansék felzárkóztak 1,1 másodpercre. Végül az utolsó gyorsasági szakaszon 6,7 másodperccel bizonyultak gyorsabbnak a Hyundai-val küzdő riválisaiknál, ezzel biztosítva a Toyota újabb kettős győzelmét és a bajnoki címet. Evans ezzel visszaszerezte a vezetést a pilóták bajnokságában, ám az előnye mindössze 13 pont Rovanperäval és Ogier-val, valamint 50 pont Tänakkal szemben, hiszen még összesen 70 pont szerezhető a hátralévő versenyeken.
A kettős győzelem elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a Toyota már most biztosítsa helyét a konstruktőri világbajnoki cím birtokosaként. A japán gyártó immár kilencedik alkalommal hódította el a WRC bajnoki trófeáját, ezzel csupán egy címmel marad el a 90-es években a WRC2-ben visszatérő Lancia által felállított rekordtól. Ezzel a sikerrel a Toyota megelőzte a nyolc vb-címmel büszkélkedő Citroënt, és önállóan a második helyre lépett az örökranglistán.
sem a Toyota bukócsöve, így az FIA sportfelügyelői megengedték neki, hogy a megjavított autóval elinduljon vasárnap a bónuszpontokért. Ezt meg is tette a nyolcszoros világbajnok, és a Szupervasárnap, valamint a Power Stage megnyerésével bezsebelte legalább mind a tíz, vasárnap gyűjthető pontot, vagyis jól sikerült számára a kármentés.

